Onderhoud

Heeft u ooit overwogen uw huidige liftservice te evalueren? Alfalift biedt uitstekende service voor alle merken liften. Na het einde van de standaardgarantieperiode van uw nieuwe lift, die meestal één jaar duurt, kunt u vrij kiezen voor Alfalift als uw onafhankelijke onderhoudspartner.


Om een optimale werking en lange levensduur van uw lift te waarborgen, is regelmatig onderhoud essentieel en wettelijk verplicht. Na afloop van uw garantie biedt Alfalift de mogelijkheid om uw onderhouds- en servicecontracten te verlengen, inclusief een extra jaar garantie op onderdelen.

Met Alfalift als uw onderhoudspartner hoeft uw lift slechts twee keer per jaar gekeurd te worden door een externe technische dienst, in plaats van vier keer. Dit is mogelijk dankzij onze ISO 9001 certificering, wat niet alleen kosten bespaart maar ook veel regelwerk vereenvoudigt.

Alfalift pakt ook alle keuringsopmerkingen aan en voert preventief onderhoud uit om storingen en reparaties te minimaliseren, ondersteund door een zorgvuldig opgesteld onderhoudsplan.

Onze onderhoudscontracten hebben een looptijd van één jaar, omdat we niet willen dat klanten zich langdurig verplicht voelen aan ons te binden. We streven ernaar uw vertrouwen te verdienen door consistente kwaliteit en betrouwbare service.


Verplichtingen voor de eigenaar of beheerder

Volgende acties moeten uitgevoerd worden om de veiligheid van bestaande liften aan te tonen:

  • regelmatig preventief onderhoud laten uitvoeren door een onderhoudsbedrijf;
  • regelmatige preventieve inspecties laten uitvoeren door een EDTC (Externe Dienst voor Technische Controles);
  • een vijftienjaarlijkse risicoanalyse laten uitvoeren door een EDTC;
  • moderniseringswerken laten uitvoeren door een gespecialiseerde firma, indien nodig;
  • een dossier samenstellen en bijhouden dat toegankelijk moet zijn voor alle belanghebbenden en onder meer alle documenten over onderhoud, inspecties en modernisatie bevat.

In geval van ernstige risico’s moet de lift onmiddellijk stopgezet worden voor een onderhoud of herstelling. Het gebruik van de lift is verboden tot op het moment dat de nodige werkzaamheden uitgevoerd zijn.

De beheerder licht het Centraal Meldpunt voor Producten onmiddellijk in over elk ernstig incident of ongeval dat een gebruiker overkomt tijdens het gebruik van een lift, met het meldingsformulier van een ernstig ongeval of incident.

Elke lift moet, op een goed zichtbare plaats in de kooi, volgende aanduidingen hebben:

  • het identificatienummer en het bouwjaar, indien gekend;
  • de nominale last;
  • het maximale aantal personen dat vervoerd mag worden;
  • de adresgegevens van de beheerder of de te contacteren verantwoordelijke in geval van problemen;
  • de naam van de dienst van de EDTC;
  • de naam van het onderhoudsbedrijf.




close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x